WOOLIFE to rodzinna firma produkująca wełnianą odzież i akcesoria z ponad 30-letnią tradycją, założona w 1990 roku przez Vlastę Veselíkovą.

Dążymy do uczciwego rzemiosła i podpisujemy się pod tradycją obsługi klienta Bata, która jest naszym priorytetem i tylko jego zadowolenie nadaje sens naszym wysiłkom. Celem naszych wysiłków jest produkt doskonale przygotowany pod względem konstrukcyjnym i technologicznym, który zadowoli swojego użytkownika i będzie mu służył przez długi czas. Jakość produktu zaczyna się od wyboru surowców i komponentów, dlatego starannie wybieramy spośród sprawdzonych dostawców z UE, Australii i Nowej Zelandii. Przetwarzamy wysokiej jakości komponenty i surowce przy użyciu tradycyjnego rzemiosła z dużym udziałem pracy ręcznej i całkowitą minimalizacją odpadów. W ponadczasowo prostym, czystym i eleganckim designie. Więcej w Wełna i projektanci.
A kolory? Dla nas czerń i biel lub złamana biel byłyby w porządku. To kolor naturalnej, czystej wełny. Dlaczego? To nasze kolory firmowe, które kochamy i które wyrażają wszystko, co jest dla nas ważne. Czerń i biel. Prostota. Siła, Odwaga, Delikatność i Czułość. Czytelność. Przejrzystość. Prawdomówność. Tak lub nie. Nic pomiędzy.
Jak to się wszystko zaczęło?
Zaczynałam od zera, bez znajomości, bez kontaktów, bez pieniędzy, z jedną starą maszyną do szycia. Ale z entuzjazmem, chęcią i wiarą, że mogę się utrzymać z własnej pracy. Na pierwsze zamówienie materiałów musiałam mieć napisany na maszynie wniosek i zaświadczenie, zgodę i podpis ówczesnego przewodniczącego MNV - Lokalnego Komitetu Narodowego oraz wypłacić wszystkie oszczędności z własnego PSM Premium Youth Savings”, czyli około 10 tys. CZK 10,000. Z oszczędności mojego męża Martina kupiliśmy lodówkę i pralkę Tatramat z ładowaniem od góry, która bardzo podskakiwała podczas wyżymania, ale cieszyliśmy się, że ją mamy, wspomina pani Vlasta Veselíková o początkach swojego biznesu. Był rok 1990, kiedy była na urlopie macierzyńskim i zastanawiała się, jak zarobić dodatkowe pieniądze dzięki własnej pracy..

"Każdy grosz przydał się na urlopie macierzyńskim, mieszkaliśmy wtedy w dwóch małych pokojach z małą córką w domu moich rodziców. Pragnienie niezależnego życia było kompletną utopią, było to dla nas całkowicie nieosiągalne".
Praktyka i doświadczenie rzemieślnicze z pracy w KARA i VKUS v.d. były przydatne, ale Vlasta chciała stanąć na własnych nogach. Duzi klienci nie byli zainteresowani i odmawiali współpracy z nieznaną rzemieślniczką, więc Vlasta musiała zdobyć swoje miejsce w słońcu małymi krokami, wysoką jakością swoich produktów i niezwykłą cierpliwością. Zaczęła sprzedawać swoje produkty, w tym czasie głównie futrzane kapcie, obuwie domowe i dziecięce furażerki oraz inne wełniane akcesoria w najbliższym kręgu przyjaciół, znajomych „wokół komina”. Wiele się zmieniło od czasu, gdy udało jej się zdobyć pierwsze zamówienia od Baty oraz domów towarowych Kotva i Prior. Firma powoli rozwijała się i rosła, aż w 2015 roku zmieniła nazwę i formę prawną. Obecna firma VITAPUR spol. s r.o. jest nadal tą samą małą firmą rodzinną, ale trochę się postarzeliśmy, ale nadal utrzymujemy energię, wartości i zasady, na których została zbudowana, być może nawet bardziej zaciekle. Kładziemy nacisk przede wszystkim na maksymalną jakość stosowanych materiałów, ich doskonałe wykonanie, korzystamy z nowoczesnych technologii i maszyn. I mamy to szczęście, że mamy zdolnych, wykwalifikowanych, zdolnych i kreatywnych pracowników. To są podstawowe elementy składowe WOOLIFE.

Tak wyglądała strona główna sklepu internetowego w 2001 roku.

Co jest dla nas ważne?
Zadowolony klient.

Klient jest zawsze najważniejszy. Jeśli klient jest zadowolony, a mamy na myśli zadowolenie w dłuższej perspektywie, nasza praca ma sens. Staramy się go zrozumieć, być jak najbardziej pomocni, dostosować się, dbać. Zawsze oferujemy maksimum, ale nie obiecujemy niemożliwego. Być uczciwym. W ciągu ostatnich trzydziestu lat naszej ciężkiej pracy otrzymaliśmy wyróżnienia od wielu zadowolonych klientów, którzy wciąż do nas wracają, często z polecenia swoich dzieci lub przyjaciół i znajomych. To dla nas największa nagroda, doceniamy ją i dziękujemy za nią.
Kim więc jest nasz klient? Każdy jest indywidualnością, nie można w żaden sposób generalizować, ale coś obserwujemy. To osoba, która jest sobą. Jest „nowoczesnym konserwatystą”. Jest odważny i zdecydowany. Podróżuje, ma za sobą doświadczenie i wyniki. Niekoniecznie nosi „designerskie” ubrania z charakterystycznym logo. Jest sobą, jego nazwisko jest marką samą w sobie. Odzież Woolife ma tylko subtelnie podkreślać tę osobowość swoją czystą i prostą konserwatywną elegancją poprzez ukryte rzemieślnicze detale.
Oferujemy funkcjonalną bieliznę merino, swetry z wełny Merino Extra Fine, wełnę merino z kaszmirem, koszule z wełny merino, kurtki i spodnie z delikatnych włoskich tkanin wełnianych, dziecięce pluszaki Kashmir i wiele innych oryginalnych produktów WOOLIFE.
Produkty wełniane sprzedawane są pod marką WOOLIFE. Nasze produkty są regularnie testowane i od 2004 roku spełniają warunki znanego na całym świecie znaku jakości wełny Woolmark. Jest to gwarancja jakości użytego materiału i gotowego produktu.

Woolife to przede wszystkim ludzie.
Nasi drodzy współpracownicy, sympatycy, przyjaciele, ci, którzy śledzili naszą podróż od samego początku i trzymali kciuki, a także nasi lojalni klienci..





